Friday, January 2, 2015

endup 2014 , beginning 2015

assalamualaikum readers .
fesly mohon kemaafan yg teramat sgt sbb dh lama sgt x menulis . x thu knp dh lma sgt tgglkn dunia mnulis ni ... sbb dlu bhgia kot . tu yg sampi lupa nk mnulis . haiihh . ini malam menjengah dunia blog sbb perlu buat bbrpa perubahan . kesian blog itew awaa . berhabukk . ni dh bersihkan skit . dh tukar cover baru . tp tu untuk smntra jer .. kalau rjin nnty nk buat lain . kalau tak mmg kita guna tu sampai tahun depan pulak lah cita dia .

okayy . salam tahun baru . :) bru berkesempatan nk wish . sepanjang tahun 2014 macam2 nad lalui .. suka duka , pahit jerih . ya allah ... yang pahit banyak dari yang manis . tapi apa pun ada hikmahnya .. :) dunia cara dunia . aku cara aku . mcm2 dah lalui .. terasa senget bahu ini memikul segala dugaan dariMu ya Allah . tapi aku harus kuat .. untuk mneruskan liku2 hidup pd hri yg mndatang . ya Allah .. mcm2 persoalan yg masih belum terjawab . aku tidak tahu dari mana puncanya . salah aku kah ?

tahun ni banyak hari2 penting yang aku lalui .yang mungkin takkan aku lupa . sampai bila2 ..
mac 2014 finally syg aku aizuddin dah slmt konvo :) happy la tu dia :) semoga awak sukses kat sana ya syg :) fes jumpa fmly dia masa tu la .. rsa x jejak tanah . btw fmly dia sgt baik :) syukur . thnks Allah 

bulan 5 sah aku tamat stdy di ptss (politeknik tuanku syed sirajuddin) . dah x nk pk psl stdy . sbb sem ni sgt menguji aku dgn perangai manusia di sekeliling aku . hahah . do i care ? jnji aku dh hbs stdy . gagaga . tggu nk konvo ja :) thnks Allah 

bulan 5 ke bila tah yg g jmpa aizuddin kt perlis tu .. tu pn sbb dia ad event dkt sana ... uwaaa rsa nk tendang org je masa tu . lenguhnya kaki pinggang seme ,drive sampai ke kaki bukit . gigih kan g sana ? aku tahu jauh . sbb aku rindu dia .. aku buat .aku sggp ponteng kje .  aku tak kisah apa nk jd kat aku masa tu .. biarlah . jnji dpt jmpa dia pn dh kire ok . emm rsa nk peluk rsa nk cium .. rsa nkk jerit dpt tgk dia . Allah .. kau tahu kan yg aku syg sgt kt dia ? 

bulan 8 . masa tu lpas rya . mmg wajib gaduh time raya . hahaha aku pn x thu knp .. biarlah .. tp lpas rya ttbe dia call ckp nk sggah rumah . huhh . dtg jugak mamat ni rupanya . hahah . lega rasa hati . :) fes time lah kirenya mak abh tgk dia . well done . thnks Allah .

bulan 12 . awal bulan 12 .. fmly aizuddin turun rumah . Allahu .. sumpah tak pernah rasa bahagia yang mcm tu .. hati ni ja yg thu .. x dpt nk ckp dgn kata2 ... ini lagi la . fmly sblh aku n fmly sblah dia bertentang mata . fes time la tu .. meriahnya rumah time tu ... rasa x nak tamat kn masa tu .. rindunya .. nak lagi mcm tu .. boleh ke dpt ? ya allah . sedih ingt balik . hmm . dorg semua baik2 ...   syg nk lepas fmly mcm ni .. 

tapi ......

endup 2014 tak seindah mana . dgn malaysiaku mcm2 jadi .. mh370, mh17 , qz8501 , bencana banjir yg amat teruk skli . allah . berat mata memandang berat lg bahu yg memikul .. mereka sgguh tabah . aku hnya mmpu berdoa semoga mereka semua tabah dan kuat :( 

ya allah .... kuatkan aku ketika aku ingin menulis lagi .......
ya allah .... 

:( saya tidak salahkan dia , tapi kenapa dia ya allah ..  hebatnya ujian kau kali ini ... susah untuk aku terima .. aku syg dia .. knp dia buat aku mcm ni ? knp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku bnci org kianat akuu , org tipu aku .. org yg mainkan perasaan aku . rsa nk tembak ! ya allah ... aku syg dia ... sumpah aku syg dia . gamak dia buat aku mcm ni . slma ni aku separuh mati setia ... ini aku dapat ? ini yg dia balas ? apa salah aku . ? aku pernah ckp .. kalau ad org lain tlg bgthu aku elok2 ... bgthu aku yg dia dh x perlukan aku .. susah sgt ke nk buat mcm tu . knp nak main2 kan perasaan aku . 3 tahun !! aku tak rsa 3 tahun tuu sekejap . heyy . bnyknya masa kita dah buang .. knp aku syg ? knp akuu ! aku tahu tak de lah aku ni sesempurna perempuan ats muka bumi ni tapi sekurang kurangnya aku ad perasaan . ada  hati . ya allah . maafkan aku . aku tak pandai untuk terima dugaan mu ini dgn hati yg terbuka lg ,, mungkin ambil masa yg sgt lama . makan tahun mgkin ... x tahu apa salah aku ... kejam . awak kejam sgt sygg .. sy x pernah buat awak x makan sampai sebulan .... tapi kali ni .. awak btl2 uji saya . lemahnya saya awak . thniah awk dh berjaya buat roh saya terbang melayang tah kemana mana hnya sbb pikirkan awak . allah .. berikan petunjuk dkt dia . tak mgkin kita akn jd mcm dlu .. bhagialah awak dgn cra awak . kalau lpas ni awak dh berubah . tlg la ... jgn buat bnda yg sama mcm ni dkt dia lg .. sakit awak . sakit .. kalau kali ni awak x rsa ap yg sy rasa .. mgkin satu hri nnti awak akn rsa . x pe .. ap kita buat kita akn dpt balik . thniah awk buat hti sy hncur berkecai . dan thniah jugak buat saya susah nk percaya kaum sejenis awak lg lpas ni . kali ni sy diuji sgt hebat dr sblum ni .. sgt hebat syg . sy syg awak . syg sgt ... impian sy cuma satu . dulu . nk sgt hdp bhgia mcm org lain ..  yang bersttskan tunangam org .. lpas tu kawen ...  lpas tu ad ank2 ... lpas tu kita bhgia ... sy ingt kita boleh capai semua tu .. tapi sekelip mata mcm ni .. direntap dgn perlakuan awk . ya allah . sy perlu lupakan angan2 tu semua . terima kasih .


 ya allah . kuatkan aku . 

No comments:

Post a Comment