Monday, December 30, 2013

ya maha pencipta . dengarkan aku .

untuk apa lagi . harapan ? jgn berharap . impian ? musnah . cita-cita ? x nampak . kenapa mesti aku ? sekali lagi . merasa banda yang sama . proses yg sgt ngeri . apa ? melupakan . rasa sng bukan ? namun aku perlu kudrat yg sgt kuat . nmpk aku kuat bukan ? hati ni yang tanggung . dia yg memahami . masih aku tertanya . ya maha pencipta makhluk . kenapa mesti aku . sungguh berat rasanya . hati aku tak mampu . berat . sungguh berat . bila rasa berat tu tak mampu tanggung . lalu .. aku tewas . tewas dengan apa ? air mata . selalu aku bertahan . untuk tidak memikirkan . sehari sehari yg berlalu . aku selalu tertanya . soalan yang tidak pernah berjawab . malah sepi . sangat terasa . tapi apa perlu aku buat . dunia terlepas . duduk terdiam . aku putus asa . dalam hal berkaitan sini . susahnya nak percya . tapi ni la kenyataan . kenyataan yg menyakitkan . kenyataan yang susah untuk aku terima . kenapa perlu datang . dulu . kalau sekarang nak pergi ? apa salah aku ? sebab tidak memahami ? maafkan aku . mungkin aku tak layak .. ya pencipta aku . jagalah org yg aku terlalu sangat2 tu . kau yang mengerti . siang aku . malam aku . pagi aku .. petang aku , selalu ada dia . bagaimana dengan pngganti ? sampai bila aku baru bersedia ? ya maha pencipta . bantulah aku . aku tak boleh terus mcm ni . ya pencipta tolong lah aku . aku merayu . aku terlalu . di mana semangat aku . aku pun tidak pasti . bahagiakan terlalu aku . kau yg mampu ya maha pencipta . aku lemah . sukarnya aku menggap hari2 aku bahagia .. tapi tiada . rasa bodoh bukan ? tapi tu lah aku . tolonglah bangunkan aku .. dalam daya yang aku tak mampu . dalam kekuatan yg semakin berkurangan , dalam menipu diri sendiri . demi yakinkan diri .. yang satu hari aku boleh melupakan ..oh masa cepatlah berlalu ...  terlalu .






tahun baru .

2013 . bakal melabukan tirainya pd mlm ini . ya tuhanku .. ampunkanlah segala dosa2 aku .. dosa2 kedua ibu bapa aku .. dosa sahabat2 aku . dosa org2 yang terdekat aku . dosa2 seluruh muslimin dan muslimat . dan .. dosa org yg aku sayang :) sejahterakan lah mereka .. sesungguhnya engkau maha segalanya . ya Allah .. jagakan dia . jagakan dia . jagakan dia . :( ya tuhanku .. kerana apa kau ambil dia dari aku ? ya allah . tolonglah jawab . apa salah aku . kau tahu aku x mampu untuk berjalan harung liku2 hidup aku tanpa dia . kenapa ambil dia disaat aku betul2 perlukan dia . knp x dulu ? aku perlukan dia . dia punca semangat aku . kau suka aku menangis dlm diam ? disaat aku di semester akhir .. aku perlukan support dari dia . dulu .. dia yg sllu bebel itu ini .. n now ? no one . ada bersepah org yg cuba dekat dgn aku . tapi dorg sume tu x sama dgn dia . kenapa ? aku perlu dia . bila bnyk org tnya pasal dia dgn aku .. aku rasa nk jerit pun ade . sbb aku x mmpu nk jwb soalan tu . nk ckp aku dah x dgn dia .. aku sndri x mmpu . tp mcm mna nk tipuu org ? mcm mna nk ckp antra kita x ad jodoh sdgkan aku masih berharap ? berdosakah aku ? bukan mudah untuk aku jawab segala soalan2 orang yg lain lain . semoga kau bahagia . dgn pilihan kita buat . 

yang mendoakan
aku .

No comments:

Post a Comment